21 Ağustos 2006 Pazartesi

Közlenmiş Patlıcan Salatası


Yemek etkinliklerine çok istesem de hep bir sebeple bir türlü katılamamıştım. Bu nedenle 13. "Salata YE!" konulu etkinliğe katılmayı çok arzu ettim ve önceden hazırlık bile yaptım. Yazın bu sıcak günlerinde sık sık yaptığım ve yiyenlerin çok beğendiği közlenmiş patlıcan salatası bu etkinliğe çok yakışır diye düşünerek bir kaç gün öncesinden bu etkinlik için yazımı hazırladım ve geçen Salı gönderilmek üzere draft olarak kaydettim. Fotoğraflar zaten hazırdı. Zira o kadar çok yapılıyor ki bu salata Küçük Evin Mutfağı'nda, ben de fotoğraflarını çekmeden duramıyorum.

Ancak gelin görün ki evdeki hesap her zaman çarşıya uymuyor. Sevgili Pınar B. K.'nın yorumlarında değindiği şu "aileyi büyütme" çalışmalarımız zaman zaman zor dönemeçlerden geçiyor. Geçen hafta bazı sağlık sorunları nedeniyle 1 hafta izin aldım. Bu arada Küçük Evin Mutfağı'na boş vakitlerimi ayırmayı planlamıştım. Zira bu küçük mutfak her daim rahatladığım, huzur bulduğum bir köşe olmuştur benim için. Ancak maalesef evdeki ADSL bağlantımız arızalandığı için geçen hafta izinli olduğum süre boyunca evden hiçbir şekilde internete bağlanamadım. Yemek Etkinliği de, sizler için hazırlıklarını yaptığım diğer yazılar da draft'larda bekledi 1 haftadır.

Kısmet bugüne imiş...

Közlenmiş Patlıcan Salatası

Malzemeler
2 adet büyükçe taze bostan patlıcanı
1 adet kırmızı soğan
2 adet domates
yarım demet maydonoz
zeytinyağ, limon, tuz


Yapılışı
Bostan patlıcanlarını iyice yıkadıktan sonra kabuklarını soymadan çiçek yağ ile her tarafını yağlayıp, fırınınızın en üst derecesinde közlenmeye bırakın.
Kırmızı soğanları piyazlık doğrayıp, bol tuzla ovun ve acısı çıkınca suyla yıkayıp süzmeye bırakın.
(Soğanları salataya ilave ederken elinizle fazla suyunu sıkın)
Domatesleri küçük küçük doğrayın. Maydonozları kıyın.
Patlıcanlar iyice közlendiğinde elinizi yakmamaya dikkat ederek, saplarından tutarak bıçakla kabuğunu bir yüzünden ortadan ikiye kesin ve bir kaşık yardımıyla içlerini çıkarın.
Sıcakken keskin bir bıçak yardımıyla ince ince kıyın.
Közlenmiş patlıcanı ılındığında diğer malzemeyle birlikte karıştırın. Zeytinyağ, tuz ve limon ile tadlandırın. Afiyet olsun....

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık. Umarım sağlık problemin ciddi değildir. Pınar B.K.

Unknown dedi ki...

Sağol Pınar'cığım. Çok şükür idare ediyoruz. Sevgilerimle, Pınar

gül dedi ki...

hakında yazdıgın yazıyı okudum.ALLAH mutlulugunu daim etsin.insan çocugu için nelere katlanıyor dimi.çalıştıgımda benimde kedim vardı.bitaneydi çok şirindi neyse.hayırlı günler.