21 Ağustos 2006 Pazartesi

Bloglardan 2 Başarılı Deneme; Cevizli Börülce Salatası & Çikolatalı Muffin

Börülce Salatası
2 hafta önce sevgili Tijen "Yeniden Burhaniye" başlıklı yazısında Kemaliye'den öğrendiği bir börülce tarifinden bahsetmişti. Sağolsun yorumlar bölümünde ben rica edince nasıl yaptığını harfi harfine de yazmış.
Zeytinyağlı börülce bizde çok gitmediğinden açıkçası pazar tezgahında börülceleri görsem de pek almaya yanaşmıyordum. Taa ki Tijen'in bu tarifine kadar. Değişik bir salata/meze tarifi arıyorsanız mutlaka denemenizi öneririm. Nefis oldu.



Tarif yorumların altında olduğundan buraya da Tijen'in aynı yazdığı şekilde kopyalıyorum.

"pinar'cigim, dün yaptigim börülce söyle idi: önce cevizleri iyice dövdüm. diyelim ki bir su bardagi. ona yarisi kadar su koyup bir kaç saat beklet. o arada börülcelerini az tuzlu suda hasla. cevizlere tuzla dövdügün 2 dis sarimsak ve sirke ekle (2-3 çorba kasigi olabilir, zevke göre) ve karistir. haslayip süzdügün börülceyi rengi parlasin diye soguk sudan geçir ve sosla karistir. orjinalinde zeytinyagi yok ama ben biraz mandalina aromali zeytinyagi koydum."

Ceviz börülceye çok yakışıyor. Sarımsak ve sirke son derece aromatik bir lezzet veriyor. Ben bu salatadan bolca hazırlayıp 1-2 akşam servise çıkardım. Ne lezzetinden ne de diriliğinden hiçbir şey kaybetmediler.

Çikolatalı Muffin



Diğer bir deneme ise Ev Cini'nin sayfalarından; "Çikolatalı Muffinler". (Bu linki tıklayarak tarife ulaşabilirsiniz.)
Tatlı konusunda çok iddialı olduğumu söyleyemem. Allahtan böyle güzel ve uygulama sonrası bu denli başarılı tarifler arada elime geçiyor da bu açığımı az da olsa kapatabiliyorum.



Ev Cini tarifi tane tane yazmış. Ölçüler ideal. Pişirme süresini aynen yazıldığı gibi 190 derecede (turbosuz fırın için) 25 dakika olarak tuttum. Çikolataları Ev Cini'nin tarifin sonuna eklediği nota uyarak bütün halde kek hamuru arasına koydum. Fırına girmeye hazır kağıt kek kalıpları kullandım. Keki ısırdığınızda içinden akan çikolatanın tadına doyum olmuyor.
Ancak bir dahaki sefere bu kalıpların bulabilirsem bir küçüğü ile deneyeceğim bu tarifi.
Sevgiler, Pınar

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık tamda benlik bir salata hemen deneyeceğim

Adsız dedi ki...

Tarifler beklediğime değdi. İlk evlendiğim zamanlar o kadar çok yemek yapıyordum ki, ilk 4 ayda (biraz da evde oturmaktan) 8 kilo almıştım. Şimdi tarifleri defterime yazıp misafir gelmesini bekliyorum. Pınar B.K.

Unknown dedi ki...

Bu şekilde hazırlanan börülce tam bir Ege lezzeti Şebnem'ciğim. Bu sıcak havalarda çok da hafif aynı zamanda.

Sevgili Pınar, ben de artık evde çok yemek yapmamaya çalışıyorum. Yaz süresince gelen giden de azalır bizde. Dolayısıyla ne pişse bize kalıyor çoğunlukla. Bunun sıkıntısını Küçük Evin Mutfağı'nda çok yaşıyorum tabii ki... Yemek pişmeyince tarif de resim de pek çıkmıyor. Sevgiler, Pınar

Hanife dedi ki...

Pinar'cigim,
Bugune kadar gordugum en guzel muffinlar bunlar. Inan ekrana yapistim kaldim:)
Ben dondum, yani nete dondum:) Yeni evimizdeyiz ve hem telefon hem net olayina 15 gun gibi bir aradan sonra kavustum..
Opuldunuz.

Unknown dedi ki...

Canım şimdi Hanife'nin Mutfağı'na geliyorum. Hoşgeldin Hanife'ciğim...