3 Mayıs 2006 Çarşamba

Krema Soslu Dana Nuar ve Bademli Pilav

Krema Soslu Dana Nuar

Malzemeler

1,5-2 kg arası bütün dana nuar
2-3 kaşık zeytinyağı
5-6 bardak su
2-3 adet soğan
3-4 diş sarımsak
Tuz, karabiber

Sos için
2 yemek kaşığı tereyağ
1 tepeleme yemek kaşığı un
nuarın suyu
1 küçük çay bardağı çiğ krema (ben kıvamı diğerlerine göre daha yoğun olan Tikveşli marka krema kullanıyorum)
Tuz, karabiber, muscat rendesi

Yapılışı

Dana nuarı bütün olarak zeytinyağında ve harlı ateşte etrafı kabuk tutatcak şekilde çevire çevire kızartın.
Daha sonra başka bir derin bir tencereye alıp, üzerine yeteri kadar su, kabukları soyulmuş bütün halde soğanlar, sarımsak ve tuz karabiber ilavesiyle çok kısık ateşte 3-4 saat pişmeye bırakın.
(Ete kürdan soktuğunuda kırmızı bir sıvı gelmiyorsa pişmiş demektir.)
Et piştikten sonra altını kapatın ve soğumaya bırakın.
Etler iyice soğuduğunda keskin bir bıçak ile parmak kalınlığında dilimleyin ve fırına da girebilecek bir servis tabağına düzgün şekilde dizin.
Sos için tereyağını un ile birlikte bir kaserolde çevirin. Un kokusunu aldığınızda kepçe ile azar azar soğuk halde olan et suyundan ilave ederek meyane çevirin. Koyu boza kıvamında bir sos elde edeceksiniz. Daha fazla sulandırmadan sosun içine kremayı ilave edip iyice karıştırın. Tuz, az karabiber (et suyunda da karabiber olduğu için fazla koymayın), biraz da muscat rendesi koyup ateşten alın. Sos ılındığında etlerin üzerine yayın.
Servis yapmadan önce etleri üzerine alüminyum folyo ile kapatarak sıcak fırına sürerek ısıtın.

Bademli Pilav

Ben pilavı değişik bir usulde yapıyorum ve her defasında güzel bir sonuç elde ediyorum. Suyunu soğuk koyup, mutlaka çiçek yağı ile pişiriyorum. Tereyağını daha az koyuyorum. Böylelikle pilav tane tane oluyor. Etsuyu elimde yoksa tablet etsularından kullanıyorum. Çok sağlıklı değiller ama pilavda lezzeti çok farkediliyor. Genelde pilav tencesinde pişiriyorum ama aşağıda normal tencere ölçülerini verdim. İsteyen olursa pilav tenceresi için gereken ölçüleri de verebilirim.

Malzemeler

1 büyük çay bardağı badem
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
3 bardak pilavlık pirinç
3 bardak nuarın suyu + 1,5 bardak soğuk su
Çiçek yağ (Yarım büyük çay bardağından biraz fazla)


Yapılışı

Bademleri 1 gece önceden bir kasede üstünü öretecek kadar kaynar suya koyun. (Arkadaşım Solin içine biraz da limon sıkılınca kabuklarının çok daha kolay çıktığını söylemişti.)
Ertesi gün elinizle ovuşturarak kabuklarını çıkarın. 1 kaşık tereyağda bademler açık kahverengi bir renk alana kadar kavurun.
Pirinçleri "tamamen duru su çıkana dek" iyice yıkayın ve süzün. Çiçekyağ ile pirinçleri şeffaflaşana kadar çevirin. Suyunu "soğuk olarak" ilave edin. Tuzunu koyun. Pilavınız göz göz olana kadar altı açık olarak, daha sonra çok kısık hale getirerek, suyunu çekip pişene kadar bekleyin. Ateşin altını kapatın. Daha sonra üzerine kağıt havlu örtüp, tencerenizin kapağını kapayarak dinlendirin. Bademleri çevirdiğiniz yağ ile birlikte pilava karıştırın.
(Bazen pirincin cinsinden koyduğunuz su yetersiz gelebilir. Kağıt havlu koymadan önce pilavın üstünden çatalın ucuyla bir tadına bakın. Pirinçler biraz sert gelirse çok az kaynar suyu pilavın üzerinde gezdirip karıştırmadan biraz daha pişirin)

Afiyet olsun...

7 yorum:

Hanife dedi ki...

Resimleri bekliyoruz Pinar'cigim dort gozle. Nuar cok ilgimi cekti, hic denemedim daha once, ozellikle kremali sos ilginc gibi..
Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Hanife'ciğim çıka çıka 1 resim çıktı. Yatmadan önce resmi blog'a koyayım dedim. Taa haftasonuna kalacak yoksa. Öpüyorum canım. Sevgiler,
Pınar

Safran dedi ki...

Mmmh! nefis görünüyor, hiç yapmadığım bir tarif bu, nuarı bir de böyle pişirmeli, krema nasıl yakışmıştır, ellerine sağlık Pınarcım, sevgiler :)

Tuz ve Biber dedi ki...

Merhaba,
Dana nuar nasıldır yumuşaklık olarak. Daha önce hiç denemedim. Bonfie ve kontrfileden farkı nedir acaba?
Tarif süper.. Kremalı tarifler her ne kadar ağır olsa da güzel şeyler hep zararlıdır ilkesinden yola çıkarak gülü seven dikenini katlanır diyeceğiz ve yiyeceğiz. Tarifler çok başarılı, ellerinize sağlık. Safrancığım, bugün hangi siteye girsem onunla karşılıyorum, canım arkadaşım, yorgunluğunu atmışsındır inşallah..
Sevgiler
Evren

Unknown dedi ki...

Evren'cim,

Aslında sos o kadar ağır değil. Zira nuar hemen hemen tamamen yağsız bir et. Hele bir de suda piştiği için oldukça kuru oluyor.
Sosu da aslında bildiğimiz beşamel sos. Sadece süt yerine etin suyu, biraz lezzet artırmak için de az miktarda krema kullanılıyor. Eti eğer iyice kızartır, sonra da su ilave edip ağır ateşte yavaş yavaş pişirirsen lokum gibi oluyor. Sosu da son derece yakışıyor. Sevgiler,
Pınar

Yesim dedi ki...

Mmm ne lezzetli gözüküyor bu yemek böyle,mutlaka deneyeceğim, eşim bayılacak :) Ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

Yeşim'ciğim tavsiye ederim. Etkileyici oluyor gerçekten!!!