21 Eylül 2012 Cuma

Küçük Evin Mutfağı'na Dönüş... Hem de nefis bir tarifle!


Tarçınlı Elmalı Kek

                   


Öncelikle şunu söylemeliyim.; Bu kitaptan denediğim tüm tarifler harika oluyor. Yani esas beceri bende değil Bayan Berry'de. Bu tarifin başına şöyle bir not koymuş Bayan Berry; "Bu öyle bir kek ki denediğiniz zaman sanki birinci sınıf bir coffee shop'tan alınmış izlenimi veriyor. Özellikle çocuğunuzun okul toplantılarında ya da yardım etkinliklerinde harika olur" demiş. Ben de kesinlikle katılıyor ve tarifi sizinle paylaşıyorum.

Malzemeler

225 gr eritilmiş tereyağı
225 gr kahverengi şeker
3 yumurta
100 gr iri parçalanmış ceviz
100 gr sarı üzüm
225 gr kekun
400 gr rendelenmiş elma (Ben grany smith cinsi elma kullanıyorum, şu yeşil hafif ekşi olanlardan)
1 çay kaşığı tarçın
Üstü için bir avuç kahverengi şeker ve bir avuç ceviz
Süslemek için pudra şekeri

Yapılışı

Fırınınızı 180 derecede ısıtın. 23 cm'lik kek kalıbınızı yağlayın ve tabanına kek kalıbınızın boyutuna göre kestiğiniz yağlı kağıdı koyun.

Tereyağını, şekeri, yumurtaları, ceviz, üzüm ve unu ölçüp bir karıştırma kabına alın ve hepsi iyice karışana kadar 2 dakika çırpın.  (Ben robotta çok hızlı olmayan bir programda karıştırdım. Ancak önce şekeri ve yumurtaları koyup diğer malzemeleri sonradan ilave ettim. Alışkanlık... Tarifte hepsini bir arada koyup karıştırıyor.)

Karışımın yarısını kek kalbınıza yayın. Üzerine rendelediğiniz elmaları ve tarçını ilave edin. Kalan kek karışımını elmaların üstüne yayıp bir avuç kahverengi şekeri ve arzu ettiğiniz miktar cevizi üzerine serpiştirin.

Önceden ısıttığınız fırında 1 saat 15 dakika ya da bir buçuk saatte üzeri parlak altınımsı kahverengi bir renk alana kadar pişirin. Soğuduktn sonra kek kalıbından çıkarın ve pudra şekeri ile süsleyip servis yapın. Afiyet olsun... Pınar

7 yorum:

Berceste dedi ki...

Aaaaa ama once insanin agzinin suyu akilip sonra yakinda denir mi hic?

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ

Oglak Kizlari dedi ki...

Aaaa ama olmaz ki canım.
nasıl yani yakında :-(

Üzgün anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

En yakın zamanda dönmeniz ümidiyle..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ay bayiliicim, hadi bekliyorumm..
Iyisin ya.

Endişeli anne Çiğdem

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık
paylaşımların bol bol olsun inşallah sevgiler;))

Unknown dedi ki...

O zaman bu zamanmış. Herkese teşekkürler. Pınar