24 Mart 2006 Cuma

Ben Kimim ve Neden Küçük Ev?

Merhaba! Ben Pınar. Mutfağa ve evine aşık bir kadınım. 5 yıllık evliyim ve henüz anne değilim ama ailemi büyütmek için çalışıyorum:-)

Büyük ve kalabalık aileleri, kalabalık sofraları, o sofralar için harcanan emeği seviyorum. Mutfağı seviyorum. Sıkıldım mı mutfağa giriyorum. Ne dert kalıyor, ne stres... Hele hele şu kilolar olmasa hiç çıkmazdım mutfaktan ama neyse...

Damak tadına, lezzete önem veriyorum. Her denediğim harika sonuç vermese de yılmıyor "lezzet"in hakkını verene dek uğraşıyorum. Sadece mutfağa değil, aileme, evime, dostlarıma ve kendime de özen gösteriyorum. Özen dedim ama öyle elleri french manikürlü tırnaklar falan bana uzak. Hamurlar yoğuruluyor, etler marine ediliyor, suyla sürekli haşır neşir olunuyor. Ne mümkün...

Küçük ama şirin mi şirin bir evde oturuyorum. Evini seviyorsan, düzenini kurmuşsan hayatın için önemli bir adım atmışsındır diye düşünüyorum. Tabii başta sağlık olsun yeter ki... Gezmeyi tozmayı, seyahat etmeyi çok seviyorum ama evimde oturup bir fincan kahve yanında tüm evi mis gibi kokutmuş, taptaze bir dilim kekin keyfini sürmeye de bayılıyorum. Bir de yanında bir "dost"un varsa iki laf edip kıkırdaşacak, bazen de dertleşecek deymeyin keyfime.

Küçük bir bahçemiz var, uğraşıp duruyor, sürekli öğreniyor, bir yandan da dinginleşiyorum. Gerçi bu kış bahçe falan kalmadı ama bahar geliyor, kolları sıvama zamanı.

Küçük Ev işte taaa buralardan geliyor ama aslında daha önce yaptığım bir blog çalışmasının devamı niteliğinde. Ne oldu o blog'a diye sorarsanız; acı bir kaybımızdan sonra yazma gücü bulamadığımdan zaman aşımına uğradı. Ama hayat devam ediyor ve yazmak da bana hep iyi geliyor...

Bazı Blogları özellikle takip ediyorum. Portakal Ağacı'nda Hatice'yi, Ev Cini'ni ve Tijen İnaltong'u sevgiyle, beğeniyle okuyorum. Biliyorum ki onların da evleri mis gibi kokuyor. Hani kapıdan daha girmeden, ilk açıldığında gelen o sımsıcak mis gibi koku vardır ya ondan...

Tijen Hanım'ın bu ilk yazımı görmesi kısmet olur mu bilemem ama bu akşam ben de Ege'ye, Şirince'ye doğru yola çıkıyorum ve tesadüf Tijen İnaltong'un yeni döndüğü İzmir gezisindeki tüm ilginç yerleri küçük defterime not almış durumdayım. Dönüşte tekrar görüşmek üzere. Sevgiyle kalın... Pınar

5 yorum:

Tijen dedi ki...

merhaba sevgili pinar,
ilk yorumu birakmak bana nasip oldu bak!
gezin çok güzel geçsin. dönüste bekliyoruz anlatilarini.
siten hayirli ve evin kadar sicacik olsun.
tijen

Unknown dedi ki...

Ahhh... Çok teşekkür ediyorum. Gerçekten de çok güzel bir seyahat oldu ve inanır mısın içime doğmuştu... "Tijen'den mesaj gelecek" demiştim.
Sevgiler...

Hanife dedi ki...

Ben ilk mesaji buraya yazayim. Siten hayirli olsun Pinar.
Yazilarin coguna goz attim, kedinin fotografini da koyarsin umarim:)
Gorusmek dilegiyle...

Unknown dedi ki...

Esra'cım çok teşekkür ederim. Senin de yeni blog'un hayırlı olsun. Sevgiler,
Pınar

Unknown dedi ki...

Hanife'ciğim, Kaçırmışım bu ilk post'uma bıraktığın ilk yorumunu. Bak ne çabuk geçti zaman. Neredeyse 1 yaşında oluyor bizim mutfak. Pınar